Blog

Jak rozmawiać z szefem o problemach? Jak rozmawiać z pracownikiem?

31.03.2022

Trudna rozmowa z szefem lub pracownikiem często wzbudza niepokój. Aby wszystko przebiegło prawidłowo, bez spięć i niepotrzebnych zgrzytów, należy dobrze się przygotować. Dowiedz się, jak rozmawiać z szefem lub pracownikiem oraz jak uniknąć błędów w komunikacji.

Trudna rozmowa z szefem? Jak mówić do szefa?

W każdej firmie mogą pojawić się problemy, jednak najważniejsze jest to, aby ich nie unikać, a spróbować rozwiązać. Najlepsza w tej sytuacji jest szybka reakcja oraz szczera rozmowa. Wielu pracowników na samą myśl o stawieniu się w gabinecie pracodawcy odczuwa stres. Przy opanowaniu nerwów może pomóc przygotowanie się do konwersacji.

Często poruszane tematy nie są przyjemne, dlatego należy wiedzieć jak rozmawiać z szefem o problemach. Pracując w dużej korporacji, trzeba liczyć się z tym, że taka sytuacja może mieć miejsce. Jednak nie jest to nic strasznego, jeśli weźmie się pod uwagę pewne zachowania:

  • być szczerym i posiadać szacunek do przełożonego – szczerość to istotna cecha, która jest bardzo doceniana. Jednak warto pamiętać, z kim przeprowadza się rozmowę i odnosić się do drugiej osoby z szacunkiem,
  • być konkretnym i nie oceniać – Nie tracąc czasu, trzeba przejść do konkretów i zacząć temat, który jest przedmiotem całego spotkania. Rozmawiając o współpracownikach, należy swoje wnioski opierać na faktach,
  • być opanowanym i nie atakować – jeżeli pracodawca zarzuci błąd, należy przyjąć to z opanowaniem. Nie powinno się podnosić głosu, czy reagować w nerwowy sposób.

Przeprowadzając spotkanie z szefem, dobrze jest pokazać się z jak najlepszej strony. Istotne jest, aby zachować się kompetentnie, profesjonalnie i odpowiednio do sytuacji. Pracownik powinien przedstawić wszystkie swoje argumenty zgodnie z prawdą oraz wysłuchać tego, co ma do powiedzenia pracodawca.

Jak rozmawiać z pracownikiem o błędach? Jak uniknąć błędów komunikacji?

Będąc szefem i prowadząc dużą korporację, można napotkać pewne problemy, które niekiedy wynikają z popełniania błędów przez pracowników. Wówczas należy przeprowadzić z nim poważną rozmowę. Wielu pracodawców głowi się nad tym, jak rozmawiać z pracownikiem o błędach.

Każdy szef chce w sposób konkretny przekazać komunikat, jednak istnieje obawa przed urażeniem, czy zniechęceniem podwładnego. Zanim zostanie poproszony do gabinetu, warto wcześniej odpowiednio się przygotować. Należy zastanowić się, co chce się przekazać, jaki jest problem i dlaczego pracownik został wezwany. Dobrze jest mieć przygotowane argumenty i kontrargumenty, które będą pomocne podczas dyskusji. Pracodawca powinien być konkretny i rzeczowy, dlatego należy unikać przydługich wstępów.

Szef i podwładny powinni umieć się ze sobą porozumiewać, zwłaszcza w sytuacjach, w których pojawi się problem, który trzeba omówić i rozwiązać. Jednak jeśli jedna lub druga strona nie będzie umieć przeprowadzić rozmowy, to atmosfera zrobi się napięta i nieprzyjemna. Jeżeli zostaną przekroczone i złamane pewne zasady, można takie nieprawidłowości natychmiast zgłosić. Jest to możliwe, dzięki aplikacji Whiblo, która została stworzona przez Braf.tech. Pozwala na rozwiązywanie kłopotów w firmie, zanim wyjdą na światło dzienne.

Skontaktuj się z nami jeszcze dziś,
aby dowiedzieć się więcej.

Z przyjemnością opowiemy Ci o naszym produkcie i jego zaletach!